Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
Produkty
Menu

Pedagogika zabawy


Wiertsema Huberta
100 gier ruchowychPoradnik dla wychowawców pracujących z dziećmi i młodzieżą

Skrócony opis      Książka jest adresowana do nauczycieli, pedagogów, pracowników socjalnych, terapeutów. Gry, które wybrała autorka, mogą być wykorzystane przy różnych okazjach, na przykład w pracy z dziećmi i młodzieżą w szkole, w działaniach społeczno-kulturalnych. Część z nich jest oparta na starych zabawach podwórkowych, część na metodach ze świata teatru i tańca. ?ączy je to, że wzystkie wykorzystują ruch jako działanie indywidualne i grupowe. A przecież ruch jest nieodzownym składnikiem życia każdego z nas, naszych dzieci, przyjaciół...      Książka składa się z dwóch części: Część pierwsza zawiera informacje dotyczące wykorzystania gi



Ger Stroms
100 nowych gier muzycznychPoradnik dla wychowawców pracujących z dziećmi i młodzieżą

Spis treści: Od wydawcy Wprowadzenie Część I: Informacje praktyczne Cele gier Edukacja wartości gier Dla kogo są przeznaczone gry Informacje dla prowadzącego Rola prowadzącego Zasada prowadzenia gier Informacje o grach Gry przy muzyce Instrumenty muzyczne Piosenki Muzyka 10 najlepszych gier Część II: Gry Gry rozwijające umiejętność słuchania Eliminacja Naśladuj prowadzącego Melodia czy rytm Jakie to zwierzę? Symfonia sylab Owca i wilk Gra powtórzeniowa Telegraf Muzyczna zgadywanka Jaki to instrument Znajdź pasującą kartę Gry z pudełkami sztabkowymi ?ańcuch dźwięków Hasło wywoławcze Do góry


Bissinger-Ćwierz Urszula, Hofman Zdzisław
Aktywne działania przez sztukę. Chopinowskie inspiracje muzycznePoradnik dla nauczycieli i animatorów kultury

Spis treści:WstępRozdział I Działania przez sztukę profilaktyką społeczną Twórczość plastyczna w animacji Rola tańca w działaniach pedagogicznych Działania parateatralne Rozdział II Dzieło Fryderyka Chopina w kształtowaniu tożsamości kulturowej młodego pokolenia Sztuka okresu romantyzmu Mała kronika życia i twórczości Fryderyka Chopina Muzyka Fryderyka Chopina Utwory wykorzystane do animacjiKształtowanie tożsamości kulturowej Rozdział III Animacja muzyczna Doświadczanie sztuki poprzez działanie Odbieranie muzyki ciałem, sercem i myślą Wspieranie umiejętności twórczej ekspresji Odkrywanie różnych możliwości kontaktu ze sztuką poprzez dźwięk, ruch, obraz, słowo Związek muzyki ze sztuką Znaczen


Penny Warner
Baw się i ucz przedszkolaku

Wszystko, czego potrzebujecie, to kilka stymulujących pomysłów, trochę pomocy edukacyjnych oraz czas, by cieszyć się zabawą. My wam pomożemy! W książce Baw się i ucz przedszkolaku znajdziecie: 150 gier i zajęć na wiele godzin zabawy pełne wyzwań i nagród wskazówki dotyczące wieku zalecanego do każdej gry i zajęcia listę łatwych do zdobycia materiałów potrzebnych do każdej zabawy i zajęcia szczegółowe instrukcje dla każdej zabawy i zajęcia dodatkowe wersje zabawy i zaawansowanego uczenia się wskazówki dotyczące bezpieczeństwa, by dziecko nie robiło sobie krzywdy podczas zabawy listę umiejętności, które dziecko nabywa w trakcie każdego zajęcia


Ewa Noga
DELFIN. Trening umiejętności poznawczych

Trening umiejętności poznawczych to zajęcia ukierunkowane na rozwijanie takich umiejętności, jak czytanie (m.in. schematów) i rozumowanie, ćwiczenie pamięci, koncentracji, naukę technik zapamiętywania, rozwijanie wyobraźni. Odwołuje się do naturalnej chęci dziecka do zabawy oraz jego ciekawości. Wykorzystuje takie materiały, jak zapałki, gazety, chustki i piłeczki do żonglowania, proponuje gry pamięciowe, logiczne, karty dialogowe, quizy, przysłowia, rymowanki. Przewiduje się, ze dzięki treningowi uczeń odkryje swoje mocne strony, nabędzie umiejętności, w których może być dobry, wzmocni poczucie własnej wartości, pozna sposoby osiągania celów, rozwinie swoja wyobraźnię.


Zofia Zaorska
Dodać życia do lat. Materiały metodyczne ułatwiające organizację różnych form aktywności

Autorka podejmuje doniosły problem aktywności w starszym wieku na tle wiedzy gerontologicznej. W swojej książce podkreśla szczególną wartość, jaką niesie ze sobą aktywność fizyczna, edukacyjna, społeczna oraz kontakty wielopokoleniowe. Przedstawia również działalność Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Opisuje zastosowanie wybranych metod zaczerpniętych z pedagogiki zabawy. Ułatwiają one pracę z grupą, pomagają w przygotowaniu różnego rodzaju spotkań i imprez okolicznościowych. Większość z nich została praktycznie wypróbowana przez autorkę. Na koniec ukazane zostały działania prowadzone przez nią razem ze studentami. Są to przykładowe scenariusze Spotkań Pokoleń, prace pisemne studentó


Martina Brausem, Iris Sargun
Dzieci i kreatywnośćPomysły na cały rok

Książka oferuje mnóstwo pełnych fantazji pomysłów na twórcze spędzanie czasu w przedszkolu, szkole albo w domu.Praca z gliną zachęca dzieci do samodzielnego i kreatywnego działania, pozwala też ćwiczyć koncentrację, umiejętności manualne oraz radosne wyrażanie siebie. Staranne ilustracje i opisy objaśniają, jak wykonać z gliny małe żabki, rezolutne myszki, sympatyczne pingwinki, imponujące okręty oraz wiele innych figurek. Opowiadania, piosenki, wierszyki czy zabawy dodatkowo uskrzydlą wyobraźnię dzieci i ożywią wykonane przez nie zabawki.


Lucyna i Mirosław Bzowscy
Folkowa zabawa. Integracyjne formy polskich tańców ludowych. Część 2. Książka + CD

Lucyna i Mirosław Bzowscy proponują drugą część książki z opisami układów choreograficznych tańców i zabaw integracyjnych, opracowanych w oparciu o podstawowe kroki i figury taneczne polskich tańców regionalnych. Są to proste układy i zabawy taneczne, których nauka nie powinna sprawiać większych trudności. Mogą być proponowane różnym grupom wiekowym, "w każdym miejscu, o każdej porze". Tańce: Lender Lender - zabawa Fafur Gacok Krakowianka Cieszyniok Cieszyniok - zabawa na powitanie Wiwat Wiwat - zabawa na dobry początek Grozik Żuraw Bulger ?ysy Mazurka "Na Szklanej Górze" Nie chcę cię znać Polka węgierka Polka węgierka - rytmiczna zabawa na siedząco Siustany Co robimy? - do melodii tańca "Si


Lucyna i Mirosław Bzowscy
Folkowa zabawa. Integracyjne formy polskich tańców ludowych. Część 2. Książka + kaseta

Lucyna i Mirosław Bzowscy proponują drugą część książki z opisami układów choreograficznych tańców i zabaw integracyjnych, opracowanych w oparciu o podstawowe kroki i figury taneczne polskich tańców regionalnych. Są to proste układy i zabawy taneczne, których nauka nie powinna sprawiać większych trudności. Mogą być proponowane różnym grupom wiekowym, "w każdym miejscu, o każdej porze". Tańce: Lender Lender - zabawa Fafur Gacok Krakowianka Cieszyniok Cieszyniok - zabawa na powitanie Wiwat Wiwat - zabawa na dobry początek Grozik Żuraw Bulger ?ysy Mazurka "Na Szklanej Górze" Nie chcę cię znać Polka węgierka Polka węgierka - rytmiczna zabawa na siedząco Siustany Co robimy? - do melodii tańca "Si


praca zbiorowa
Grupa i zabawa. Nr 1-2/2002Kwartalnik Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów

Spis treści: Od Zarządu W poszukiwaniu celu E. Jankowska - W świecie prawdziwych wartości - obcowanie z literaturą A. Lewicka - Rola empatii w życiu człowieka M. ?abuń - Integracja - ale po co? M. Raszewska - Rola "ślizgów" w terapii i korektywie dziecka z upośledzeniem umysłowym oraz próba ich systematyki I. Wójcik - Wartość radości i tańca w życiu religijnym człowieka Uczyć lepiej R. Stawinoga - Wartość myślenia twórczego A. Stasica - W sprzeczności między sacrum a profanum - dyskusja B. Jasionek-Biskupska - Patriotyzm - rzecz dla hobbystów E. Surtel - Uwaga! Podstęp czyli o potrzebie ostrożności M. ?abuń - Na Wyspie Wielkanocnej G.E. Skonieczna - "Pozwólmy uczniom kreatywnie kształt


Ulrich Baer
Gry dyskusyjneMateriały pomocnicze do pracy z grupą

Spis treści: Od Wydawcy   Co byłoby, gdyby...   Praktyka zawodowa   Kto pyta o co?   Priorytety   Utopia   Monika, Jan i Anna   Elektrownie atomowe   A-B-C   Ekoludo   Argumenty na rzecz pokoju Metody dyskusji dla dużych grup   Spór z obroną grupy   Kuliste akwarium   ?ożysko kulkowe (cebula)   Pisemna ocena burzy mózgów   Metoda 66   Bazar opinii   Przesłuchanie   Za i przeciw   Atomy - Molekuły (2-4-8) Wykorzystanie gier symulacyjnych   Teatr miejski   5 lat Gra i zabawa w edukacji


Klaus W. Vopel
Jak pobudzić kreatywność grupy

Każdy prowadzący zna liczne sytuacje, w których uczestnicy przychodzą na zajęcia zmęczeni albo rozproszeni, niespokojni lub nadmiernie aktywni. Dla skoncentrowanego rozpoczęcia pracy Klaus W. Vopel opracował 63 wyróżniające się jasną strukturą i dobrym opracowaniem zabawy, które pobudzają kreatywność grupy. Dzięki tym szczególnym „ćwiczeniom na rozgrzewkę” uczestnicy mają możliwość łagodnego rozpoczęcia poszczególnych spotkań. Zaprezentowane eksperymenty są szczególnie skuteczne, a także przyjemne, ponieważ w naturalny sposób włączają całe ciało i tym samym troszczą się o dobry fundament wspólnej działalności. Pomagają one młodszym i dorosłym członkom grupy w tym, by w wyważony s


Janina Garścia, Karol Kozłowski
Kaczątka, kogutki i wesołe nutki. Śpiewnik dla dzieci

Zbiór zawiera 18 piosenek między innymi "Kaczątka", "Dwa koguty", "Burek", "Król i królik", "kra, kra, kra...", "Wróbel", "Osa", "Moja szkoła" i inne.



Karty dialogowe - 100155 kolorowych kart do tworzenia i opowiadania tysiąca i jednej opowieści

Karty przenoszą nas do dawnej Arabii i świata baśni 1000 i jednej nocy. Nawet dla osób nieznających żadnej wschodniej opowieści każda karta jest początkiem wędrówki po świecie baśni. Każda karta 1001 odnosi się do jakiegoś aspektu czy zagadnienia, a nie do konkretnej baśni. Nie chodzi więc o odtwarzanie znanych baśni, lecz o tworzenie własnych opowieści. Opowiadane przez nas historie sprawią, że starodawne, tradycyjne obrazy nabiorą całkiem nowego wyrazu, ponieważ także my, ludzie współcześni, sięgamy do świata przeżyć naszych przodków, będąc nim zakorzenieni. Równocześnie tworzymy nowe mity. 55 kart obrazkowych za każdym razem możemy łączyć w inny sposób, a powstałe lub dopiero powstające o



Karty dialogowe - COPE88 kart obrazkowych do wyrażania radości i cierpienia

Karty pomagają w pracy terapeutycznej nad eliminowaniem skutków traumatycznych przeżyć. Celem kart jest ochrona i wspieranie człowieka oraz zbliżenie go do innych. COPE oznacza „dać sobie z czymś radę”, „sprostać jakiemuś przeżyciu, zdarzeniu”. Każdego dnia jesteśmy uczestnikami wydarzeń, które wymagają od nas tych umiejętności. Dla niektórych wyzwań potrafimy znaleźć proste rozwiązania, wykorzystując repertuar wyuczonych zachowań. Inne natomiast są poważnymi albo nawet traumatycznymi przeżyciami, na które nie jesteśmy przygotowani. Każdy taki kryzys niesie za sobą jednak możliwość wyleczenia i osiągnięcia większej duchowej dojrzałości. Odczuwanie bólu, swojego własne



Karty dialogowe - ECCO99 abstrakcyjnych kart obrazkowych przeznaczonych do zabawy z własną fantazją

Karty sprawdzają możliwości naszej wyobraźni, pełniąc rolę latającego dywanu, który zabiera uczestników do krainy fantazji i świata sztuki. Karty ECCO zapoznają nas z malarstwem abstrakcyjnym, w którym artystyczna wypowiedź nie przybiera formy osób, scen czy akcji. Uczucia wywołane zestawieniem formy i koloru są subiektywne – każdy widzi w obrazach coś innego: miasto, dżunglę, przestrzeń, krajobraz, sen… Karta może być wyrażona poprzez taniec, muzykę lub dzieło plastyczne.


Christian Gronau
Karty dialogowe - HABITAT88 kart na temat związków człowieka z przyrodą

Na kartach przypominających namalowane obrazy przedstawione zostało naturalne otoczenie człowieka. Obrazy te ukazują pewne związki człowieka z tym otoczeniem, nawet wówczas, gdy on sam nie jest na nich przedstawiony. Niektóre z obrazów mają charakter dokumentalny, inne metaforyczny, niektóre są poważne, inne znowu wesołe. Obrazki nie są zbiorem faktów na temat związków człowieka z jego naturalnym otoczeniem, lecz pokazują różne zależności, w których on w nim się znajduje. Każdy pojedynczy człowiek i każda kultura zajmuje określone stanowisko wobec swojego środowiska naturalnego. Karty HABITAT chciałyby zachęcić nas do uważniejszego przyjrzenia się tym problemom z różnych punktów widzenia. Ka


Valde Mar
Karty dialogowe - MORENA

Karty MOREN składają się z dwóch talii kart: 88 obrazków prezentujących sceny z życia plemiennego w brazylijskiej puszczy oraz 22 karty ze śladami dłoni i stóp, sugerujące możliwe spotkania, które prowadzą nas do lub z opisywanych scen. Obie talie kart mogą być używane razem lub oddzielnie. Karty przedstawiają sytuacje z życia codziennego brazylijskich Indian, którzy żyją w sposób prosty i pełny, pokojowo nastawiony do siebie i innych ludzi oraz w bliskim kontakcie z naturalnym środowiskiem. Karty MOREN przedstawiają najróżniejsze aspekty tego życia, ukazując szczegóły codziennego bytowania i związki człowieka z przyrodą. Karty MOREN zapraszają nas do swobodnego wzięcia udziału w tym świe


Ely Raman
Karty dialogowe - MYTHOS

Karty przedstawiają obrazy portretowe, scenerie i rekwizyty związane ze światem mitów i legend. Każdy obraz Mythos prezentuje pewny aspekt dziedziny, ale nie konkretną opowieść. Gra ta polega bardziej na tworzeniu własnych historii niż próbach rozpoznawania w kartach znanych opowieści. Niektóre obrazy mogłyby wydawać się przeznaczone do tworzenia efektu załamania się opowieści, która właśnie przebiegała gładko... Ten zaskakujący efekt daje wyzwolenie kreatywności wprowadza "garść zdziwienia" do naszych skojarzeń. Gra Mythos została stworzona, aby inspirować nas do tworzenia mitologii dnia dzisiejszego. Każda opowieść Mythos będzie nowa, niepowtarzalna i osobista. Grę Mythos można ł


Ely Raman
Karty dialogowe - OH88 kart z obrazkami i 88 kart z pojęciami wywołującymi skojarzenia, służące porozumiewaniu się przy pomocy naszej wyobraźni

?ącząc oba zestawy możliwe jest uzyskanie około 7744 różnych kombinacji. Liczba ta jest oczywiście dosyć względna. Możliwości tworzenia nowych kombinacji są praktycznie nieograniczone. Połączenie słowa i obrazu sprawia, że karty OH adresowane są do człowieka widzianego jako pewna całość. Jest ona rozumiana jako połączenie umiejętności werbalizowania i myślenia analitycznego ze zdolnością do twórczej wyobraźni. Obie te cechy łączą się wywołując jedno wspólne skojarzenie. OH łączy słowa i obrazy w coraz to nowy sposób pobudzając naszą wyobraźnię. Celem gry jest wymiana między jej uczestnikami powstających skojarzeń. Grę OH można łączyć również z innymi zestawami kart.


Ely Raman
Karty dialogowe - PERSONA

77 portretów różnych ludzi, 33 karty sytuacyjne przedstawiające relacje między osobami.Autor kart, przedstawia na nich 77 ludzi w różnym wieku, wywodzących się z różnych kultur. Zostają oni ożywieni przy pomocy różnych relacji zachodzących między nimi, które zostały schematycznie naszkicowane na kartach sytuacyjnych. Rodzaj i treść tych relacji ustalają uczestnicy gry. Dla każdego z nich mogą bowiem oznaczać one coś innego. W czasach, gdy nasz świat zaczyna przypominać globalną wioskę, winniśmy z tolerancją odnosić się do przedstawicieli innych kultur. Przyjdzie nam to tym łatwiej, im szybciej zrozumiemy, że są to ludzie niewiele różniący się od nas, mający często podobne problemy i dążenia.



Karty dialogowe - PERSONITA77 kolorowych portretów i 44 karty sytuacyjne

Karty prezentują dzieci i młodzież pochodzącą z różnych krajów i kultur. Przyglądając się im, zaczynamy się zastanawiać, jak oni żyją, co myślą i czują, jak się nazywają, jak są postrzegani przez innych oraz jak widzą siebie samych. Dla młodych ludzi świat jest mały, ludzie z różnych jego stron są sąsiadami, z którymi można porozumiewać się, wspólnie przełamywać bariery, sprawiać, by świat stał się lepszy.


Robert Domań
Karty dialogowe do gier rozwijających wyobraźnię i kreatywność

Karty dialogowe są pomocą do zajęć w pracy z różnymi ludźmi. Bardzo często stosowane są do celów dydaktycznych, stąd też czasami mówi się o nich, że są to karty edukacyjne.Zadaniem kart dialogowych jest prowokowanie twórczego myślenia. Skojarzenia wywołane treścią kart wspomagają porozumiewanie się z innymi. W trakcie gry rodzą się często rozmowy i dyskusje. Gra z kartami dialogowymi nie polega wyłącznie na werbalizowaniu czy przedstawianiu własnych skojarzeń, lecz również na wysłuchaniu innych, bez wtrącania swoich własnych interpretacji. W ten sposób karty służą współpracy i porozumieniu, a nie tylko współzawodnictwu.Publikacja "Karty dialogowe do gier rozwijających wyobraźnię i kreat


Klaus V.Wopel
Kreatywne rozwiązywanie konfliktów

Zabawy i ćwiczenia zaprezentowane w tej książce nauczą nas, jak w codziennym życiu radzić sobie z konfliktami. Dzięki nim zarówno prowadzący grupy, jak i ich uczestnicy zdobędą umiejętność reagowania w sytuacjach stresu z opanowaniem i spokojem. Grupa stanie się polem ćwiczebnym, gdzie trenowane jest wzajemne zrozumienie i gdzie można w bezpieczny sposób przeżywać i inscenizować konflikty. Wiele spośród zaprezentowanych tu eksperymentów wykorzystuje metody symulacji oraz teatru improwizacji, co sprawia, że proces nauki staje się żywy, kolorowy i dynamiczny. W szczegółowym wprowadzeniu można znaleźć praktyczną teorię konfliktów, która naświetla zależności między stratami, zranieniami i agresj


Robert Domań
Metody pedagogiki zabawy w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym - książka + CD

Publikacja adresowana jest do nauczycieli wychowania przedszkolnego i innych specjalistów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz rodziców tych dzieci. Prezentowane treści można także z powodzeniem wykorzystać do pracy z dziećmi w nauczaniu zintegrowanym, w świetlicach środowiskowych, w placówkach opiekuńczo - wychowawczych, podczas organizowania atrakcyjnych zajęć w czasie wolnym. Książka zawiera informacje o metodach pedagogiki zabawy, ich znaczeniu w pracy z małymi dziećmi oraz opisy 57 sprawdzonych metod, liczne warianty zastosowania podanych zabaw, a także sugestie i uwagi związane z praktycznym wykorzystaniem tych działań. Do książki dołączona jest płyta CD z sześcioma utworam


Urszula Bissinger-Ćwierz
Muzyczna pedagogika zabawy w pracy z grupą. Książka + CDPoradnik metodyczny zawierający zbiór 150 zabaw

Poradnik metodyczny zawierający zbiór 150 zabaw z wykorzystaniem muzyki, plastyki, śpiewu i tańca z płytą CD i gra planszową dla pedagogów i animatorów kultury (również bez przygotowania muzycznego).Książka składa się z trzech części.Część pierwsza jest wprowadzeniem w główne obszary założeń teoretycznych animacji muzycznej. Wskazuje na inspiracje teoretyczne i metodyczne oraz definiuje pojęcie animacji muzycznej poprzez wykorzystanie metod pedagogiki zabawy. Zawiera także cenne informacje o praktyce warsztatowej.Część druga zawiera 150 zabaw ułożonych według kategorii:- metody wstępne na początek zajęć - wizytówki, zdania niedokończone, zabawy na poznanie imion, metody na wzajemne poznanie


Urszula Bissinger-Ćwierz
Muzyka i ruch dla każdego - książka + CD

Płyta CD z nagraniami, które wraz z broszurą stanowią materiał pomocniczy do aktywizujących działań grupowych. Działania te, oparte na zasadach pedagogiki zabawy dostarczają wielu przeżyć stymulujących wspólną pracę grupową. Głównym celem jest dążenie do pozyskania dzieci dla muzyki - zachęcenie do tworzenia, zainteresowania tematem, pobudzenie ciekawości. Adresatami publikacji są nauczyciele, rodzice, pracownicy placówek opiekuńczo-wychowawczych i kulturalno-oświatowych. Spis treści:Wstęp1. Piosenka powitalna.2. My jesteśmy krasnoludki.3. Taniec powitalny.4. Wiwat.5. Kusy Jan.6. Koło mego ogródeczka.7. W poniedziałek rano.8. Marsz instrumentów.9. Taniec nut.10. Magiczna liczba siedem.11. Zu


Urszula Bissinger-Ćwierz
Muzyka i ruch dla każdego - książka + kasetaMateriały pomocnicze do muzycznych działań animacyjnych

Kaseta z nagraniami, które wraz z broszurą stanowią materiał pomocniczy do aktywizujących działań grupowych. Działania te, oparte na zasadach pedagogiki zabawy dostarczają wielu przeżyć stymulujących wspólną pracę grupową. Głównym celem jest dążenie do pozyskania dzieci dla muzyki - zachęcenie do tworzenia, zainteresowania tematem, pobudzenie ciekawości. Adresatami publikacji są nauczyciele, rodzice, pracownicy placówek opiekuńczo-wychowawczych i kulturalno-oświatowych.


Alina Wróblewska
Narodowe tańce polskie. Poradnik metodyczny (książka+CD)

Poradnik adresowany jest do wszystkich miłośników tańca, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą, ale nie posiadają wykształcenia zawodowego - baletowego, nie są instruktorami tańca, a wykazują minimum wiedzy muzycznej i poczucia rytmu, lubią tańczyć oraz chcą "zarazić" tym dzieci.Zabawowy charakter tańca i zaangażowanie emocjonalne sprzyjają odprężeniu psychicznemu, zmniejszają napięcie i służ likwidacji frustracji, zaś starannie dobrana muzyka ma dostarczyć nie tylko przyjemności estetycznych, lecz także ułatwić ruch, czynić go mniej nużącym, wyzwolić pozytywne emocje, które zniwelują skutki ewentualnego fizycznego zmęczenia.Poradnik może pomóc w organizowaniu zajęć w przedszkolu, szkole (świ


Regina Przyborowska-Wynimko
Nowe Rytmy (książka+CD)

"Nowe Rytmy" to gimnastyka z muzyką przeznaczona przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, dla tej grupy bowiem została opracowana. Metoda ta może być wykorzystana do prowadzenia zajęć lub lekcji z całą grupą bądź w mniejszym zespole. Zdaniem nauczycieli, książka z kasetą mogą służyć do ćwiczeń logopedycznych wykonywanych podczas zajęć logarytmicznych oraz do stymulowania rozwoju fizycznego dzieci niepełnosprawnych zarówno ruchowo jak i psychoruchowo, niezależnie od ich wieku. Metoda NOWE RYTMY odgrywa szczególną rolę w terapii dzieci niepełnosprawnych i profilaktyce dzieci pełnosprawnych, zwłaszcza tych, które uczą się w klasach integracyjnych.


Regina Przyborowska-Wynimko
Nowe Rytmy (książka+kaseta)

"Nowe Rytmy" to gimnastyka z muzyką przeznaczona przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, dla tej grupy bowiem została opracowana. Metoda ta może być wykorzystana do prowadzenia zajęć lub lekcji z całą grupą bądź w mniejszym zespole. Zdaniem nauczycieli, książka z kasetą mogą służyć do ćwiczeń logopedycznych wykonywanych podczas zajęć logarytmicznych oraz do stymulowania rozwoju fizycznego dzieci niepełnosprawnych zarówno ruchowo jak i psychoruchowo, niezależnie od ich wieku. Metoda NOWE RYTMY odgrywa szczególną rolę w terapii dzieci niepełnosprawnych i profilaktyce dzieci pełnosprawnych, zwłaszcza tych, które uczą się w klasach integracyjnych.


pod red. Elżbiety Kędzior Niczyporuk
Pedagogika zabawy w edukacji kulturalnej

W edukacji kulturalnej osobiste przeżycie odgrywa szczególna rolę. Bez niego trudno mówić o pełnym odbiorze kultury. Pomocniczych metod dostarczyć tu może niewątpliwie pedagogika zabawy, która stawia na osobowy kontakt pomiędzy uczestnikami zajęć, uczenie się przez doświadczenie, kreatywne kształtowanie rzeczywistości i samoodpowiedzialność. Pedagogika ta zakłada podejmowanie takich działań edukacyjnych, które umożliwiałyby intuicyjne, oparte na odczuciach, cielesno-zmysłowe i kreatywne, a nie tylko intelektualne, spotkanie z rzeczą, w tym także z kultura i jej wytworami. Zachęca do uzewnętrzniania wrażeń, wymiany osobistych doświadczeń za pomocą różnorodnych kreatywnych środków wyrazu. Nauc


Irene Fleming
Po prostu zaczynamyPraktyczne porady z zakresu pedagogiki zabawy

'Po prostu zaczynamy' prezentuje tematykę chrakterystyczną dla pedagogiki zabawy. Pomoże prowadzącemu podjąć decyzję, co jest odpowiednie dla każdej grupy oraz wyszukać stosowne materiały. Kolekne rozdziały pokazują, jak mogą wyglądać zaplanowane działania i jak wybrać właściwy początek. Przede wszystkim jednak można dowiedzieć się z tej książki, że zabawa i przyjemność to dwa nierozłączne pojęciaSpis treści:Wprowadzenie1. ZabawkiNie zawsze trzeba kupować - samodzielne wykonywanie zabawek 'Chińczyk' i inne gry planszowe dla przedszkola2. Gry o określonych regułachPrzyjaciele do dotykania - zabawy fizyczne z dziećmiReguły gry i związki w grupieCo za pech - zabawy losowe dl


Valeria Palazzolo
Podręcznik przygody

W "Podręczniku przygody" znajdziecie wiele pomysłów na to, jak bawić się samemu lub w grupie. Odkryjecie tysiące tajemnic przyrody, nauczycie się wędrować po lesie i po górach, budować zamaskowane schronienia, robić hamak, gdy przyjdzie pora odpoczynku, poznacie podstawowe informacje związane z pierwszą pomocą oraz dowiecie się, jak zorganizować pełną przygód zabawę.


Karol Kozłowski.
Pory Roku - śpiewnik dla dzieci

Śpiewnik dla dzieciSpis utworów:PrzedwiośnieWiosnaLatoBabie latoJesieńZimaPoranekWieczórNadeszła wiosnaPszczółkiPłynie strumykTrzy kotkiLecą żurawieRusza pociąg


Emanuele Simonazzi
Przypowieści na wesołoJak animować katechezę

Bardzo często żywe słowo Ewangelii staje się słowem odległym zarówno dla uszu dziecka, jak i serca. A gdyby tak sam syn marnotrawny opowiedział swoją historię? I gdyby to on przekształcił ją w zabawę tematyczną, która zosta-łaby przeprowadzona podczas katechezy? Być może wówczas sytuacja uległaby pozytywnej zmianie. Niniejsza książka jest doskonałą pomocą dydaktyczną dla kate-chetów. Trzynaście propozycji zabaw tematycznych, przedsta-wień, modlitw w cztery oczy z Panem, na miarę dzieci i młodzie-ży, pomogą nam osiągnąć zamierzony cel. Dzięki pomysłom przedstawionym w tej książce, dzieci z pewnością zapamiętają treść przypowieści ewangelicznych. Dzieci z biernych słuchaczy przeobrażą się w ak


Urszula Bissinger-Ćwierz
Quizy muzyczne

Opis      Quizy muzyczne są nową propozcją metodyczną dla nauczycieli, animatorów i wychowawców prowadzących zajęcia szkolne i pozalekcyjne. Celem quizów jest ożywienie, wzbogacenie i urozmaicenie sytuacji edukacyjnej, w której punkt odniesienia stanowi muzyka i treści z nią związane. Forma "quizu" posiada niewątpliwie kilka zalet: wzbogaca ciekawość - czy wybiorę dany wariant nagradza - gdy dokonam szyucznego wyboru nie karze - gdy się pomylę uzupełnia to, czego nie wiem potwierdza to, co wiem! Każdy z quizów wprowadza do szeroko pojmowanej wiedzy o muzyce "ozdobniki" w postaci ciekawostek o instrumentach, dykteryjek o kompozytorach, anegdot, nowinek i zajmujący


Stephan Karmann
Rodzice i dzieci jako odkrywcy

„Tatusiu, gdy jeżdżę na rowerze, tylne koło obraca się dzięki łańcuchowi. Ale dlaczego porusza się przednie koło?” Ile razy jako dzieci (5–12-letnie) zadawaliście rodzicom podobne pytania? Ile z tych pytań pozostało bez odpowiedzi?Książka dr. S. Karmanna poprowadzi Was i Wasze dzieci przez świat pełen zagadkowych zjawisk, a wypróbowane i łatwe do przeprowadzenia eksperymenty przyczynią się do rozumienia wielu fenomenów natury. Wspólnie ze swoimi pociechami będziecie szukali wyjaśnienia nurtujących je zagadek przyrody, co nie tylko zaspokoi ich ciekawość i wzbogaci wiedzę, ale także sprawi im wielką przyjemność.Wszystkie opisane i wyjaśnione wcześniej doświadczenia zestawion


Barbara Bleja-Sosna, Alina Rydzewska-Walichniewicz
Rymowana gimnastyka dla smyka + CD gratis!

24 piosenki zapraszają do gimnastyki i tańca, zabaw w domu, w przedszkolu i szkole. Wesołe melodie i zabawne teksty porwą dzieci do zabawy. Książeczka dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym."Rymowana gimnastyka" powstała nie tylko z myślą o tym, by sprawiać dzieciom radość, ale również po to by przyczyniać się do ich wszechstronnego rozwoju.Proponowane zabawy doskonalą koordynację wzrokowo- ruchową, orientację w schemacie ciała, aparat mowy, wyobraźnię, umiejętność relaksacji i zrytmizowania organizmu. Teksty i melodie piosenek zostały napisane przez osoby pracujące na co dzień z małymi dziećmi. Świetną zabawą jest powtórzenie piosenki w szybszym tempie. Ta propozycja t


praca zbiorowa
Rymowane zabawianki, masażyki i kołysanki (książka + CD)

Rymowane zabawianki, masażyki i kołysanki to książeczka dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Piosenki mogą być wykorzystywane podczas zajęć w przedszkolach i szkołach oraz w domach do wspólnej zabawy z dziećmi.Książeczka ta jest kontynuacją hitu "Rymowanej gimnastyki dla smyka", która ma za zadanie bawić i uczyć dzieci na bazie ruchu i ćwiczeń gimnastycznych. Po sukcesie tej książki zrodził się pomysł kontynuacji idei przyjaznych zabaw z dziećmi.Tym razem proponujemy 24 piosenki o bardzo zróżnicowanej tematyce i tempie zabaw. Znaleźć tu można zabawy ruchowe, logopedyczne, masażyki i usypianki. Rodzicom niemowląt i maluszków szczególnie polecamy masażyki i kołysanki,


Walkowiak Monika
Sam dbam o swoje bezpieczeństwo

Książki z serii SAM:pomagają w zdobywaniu wiedzy poprzez zabawę - w myśl hasła "bawiąc uczyć"dostarczają dziecku wartościowych i kształcących doświadczeń oraz informacji popartych przykładamiuczą aktywności, samodzielności, cierpliwości, a także pracy zespołowejdoskonałe dla dzieci w wieku 6-10 lat


Monika Walkowiak
Sam dbam o zdrowie

Dlaczego warto dbać o piękny uśmiech, jak zadbać o dobre samopoczucie? Chcesz znać odpowiedzi na te pytania? Nic prostszego: sięgnij po tę książkę. Dzięki informacjom w niej zawartym, sam będziesz mógł zadbać o swoje zęby, oczy, sprawdzić, co jest dla ciebie pożywne i zdrowe.


Marta Palusko
Sam odkrywam świat komputera

Czy świat komputerów i informatyki jest dla Ciebie zagadką? Z tą książką wcale nie musi tak być! Dzięki niej dowiesz się, jak zbudowany jest komputer, jak bezpiecznie korzystać z Internetu lub jak korespondować z całym światem za pomocą poczty elektronicznej. Świat wirtualny jest fascynujący – i z nami każde dziecko może się o tym przekonać.


Mariola Jarocka
Sam opiekuję się zwierzętami domowymi

Książki z serii SAM:pomagają w zdobywaniu wiedzy poprzez zabawę - w myśl hasła "bawiąc uczyć"dostarczają dziecku wartościowych i kształcących doświadczeń oraz informacji popartych przykładamiuczą aktywności, samodzielności, cierpliwości, a także pracy zespołowejdoskonałe dla dzieci w wieku 6-10 lat


Gatner Monika
Sam organizuję zabawy w domu

Książki z serii SAM to:zdobywanie wiedzy poprzez zabawędostarczanie dziecku wartościowych i kształcących doświadczeń oraz informacji popartych przykładaminauka samodzielności, cierpliwości, a także pracy zespołowejdoskonałe doświadczenie dla dzieci w wieku 6–10 latrozwijanie umysłu, ducha i ciałaJeśli znudziły cię dotychczasowe gry, sięgnij po tę książkę – znajdziesz w niej wiele nowych i ciekawych pomysłów na zabawy w domu. Możesz do nich zaprosić swoich kolegów, rodziców lub pobawić się w nie sam. Podpowiedzi zawarte w tej książce sprawią, że gry będą dla ciebie atrakcyjne i bogate w treści edukacyjne.


Małgorzata Głuch
Sam poznaję ciało człowieka

Jeśli jeszcze nie wiesz, ile kości jest w ciele człowieka, jak powstaje dźwięk, jaki jest najtwardszy element twojego ciała – przeczytaj tę książkę. W sposób łatwy wprowadzi cię ona w świat biologii. Dzięki barwnym ilustracjom i wielu ciekawostkom poznasz budowę wszystkich najważniejszych zmysłów oraz układów ciała człowieka.


Głuch Marietta
Sam przygotowuję prezenty

Książki z serii SAM to:zdobywanie wiedzy poprzez zabawędostarczanie dziecku wartościowych i kształcących doświadczeń oraz informacji popartych przykładaminauka samodzielności, cierpliwości, a także pracy zespołowejdoskonałe doświadczenie dla dzieci w wieku 6–10 latrozwijanie umysłu, ducha i ciałaDostawanie prezentów sprawia każdemu ogromną radość, jednak i dawanie może być przyjemne. Mając tę książkę, nie musisz chodzić po sklepach, szukać i wymyślać upominku dla kolegi, mamy, brata czy babci. Wystarczy, że ją przeczytasz, a sam będziesz w stanie wykonać prezent na każdą okazję.Zaskoczysz biskich ramką na zdjęcia, pachnącą laurką, wesołymi życzeniami, a całość będziesz mógł owinąć w ci


Głuch Marietta
Sam przygotowuję urodziny

Książki z serii SAM:pomagają w zdobywaniu wiedzy poprzez zabawę - w myśl hasła "bawiąc uczyć"dostarczają dziecku wartościowych i kształcących doświadczeń oraz informacji popartych przykładamiuczą aktywności, samodzielności, cierpliwości, a także pracy zespołowejdoskonałe dla dzieci w wieku 6-10 lat


Mariola Jarocka
Sam rozpoznaję kwiaty

Jeśli chcesz wiedzieć, z ilu części składa się kwiat, gdzie ma serce i czego potrzebuje do życia, przeczytaj tę książkę. Dowiesz się z niej jak odróżnić kwiaty lecznicze od użytkowych, jak je pielęgnować i hodować. Informacje zawarte w tej ksiązce, sprawią, że świat kwiatów przestanie być dla ciebie tajemniczy!


Małgorzata Głuch
Sam uczę się angielskiego

Sam uczę się angielskiego to książka, która może stać się dla każdego dziecka pierwszą przygodą z językiem angielskim. Zawiera 200 słówek opatrzonych barwnymi ilustracjami i ciekawostkami związanymi z kulturą oraz obyczajami Anglii. Aby pomóc w nauce i zapamietaniu, pod każdym wyrazem dziecko znajdzie przybliżoną jego wymowę.


Małgorzata Głuch
Sam uczę się dobrych manier

Seria książeczek SAM zaprasza maluchy do świata samodzielności, dającego upragnione poczucie „dorosłości”, na którym tak bardzo zależy dzieciom. Przede wszystkim jednak buduje fundamenty pozytywnego myślenia o własnej wartości.Uczę się dobrych manier W pewnym wieku pomocna dłoń mamy lub taty przestaje być tak bardzo niezbędna. Czas stać się samodzielnym człowieczkiem, który dobrze wie, jak powinno się zachowywać, by nie być posądzonym o brak dobrych manier. Dorosłym wydaje się czasem, że to takie proste: proszę, dziękuję, przepraszam i już! Ale to wcale nie jest do końca właśnie tak. Te trzy słówka są bardzo ważne i trudne. Po pierwsze trzeba się dowiedzieć, co oznaczają, a po dr


Małgorzata Głuch
Sam wracam do domu

Zasady ruchu drogowego nie muszą być trudne, jeśli zaczniesz poznawać je już teraz! Z nami nauczysz się bezpiecznie zachowywać w pobliżu jezdni, na ruchliwym skrzyżowaniu czy w drodze do szkoły. Dowiesz się, o czym informują, przed czym ostrzegają, czego zakazują i co nakazują najważniejsze znaki drogowe, poznasz tajemnice sygnalizacji świetlnej i najważniejsze telefony alarmowe.


Broszkiewicz Barbara, Jarek Jerzy
Sam wymyślam zabawę na podwórku

Książki z serii SAM:pomagają w zdobywaniu wiedzy poprzez zabawę - w myśl hasła "bawiąc uczyć"dostarczają dziecku wartościowych i kształcących doświadczeń oraz informacji popartych przykładamiuczą aktywności, samodzielności, cierpliwości, a także pracy zespołowejdoskonałe dla dzieci w wieku 6-10 lat


Monika Gatner
Sam załatwiam ważne sprawy

Chciałbyś udowodnić rodzicom, że jesteś samodzielny i odpowiedzialny? Nic prostszego – wskazówki zawarte w tej książce na pewno Ci w tym pomogą. Dzięki nim dowiesz się, jak należy zachowywać się na wycieczce rowerowej, podczas wizyty u kolegów, zakupów w sklepie i na poczcie.


Małgorzata Kapłon
Spotkania z Małym KsięciemWykorzystanie sztuki w pracy pedagogicznej z dziećmi

Książka ma charakter monograficzny i dotyczy stymulacji dziecka do poznawania, przeżywania i przetwarzania świata w ramach wychowania przez sztukę, zgodnie z ideą integracji oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu początkowym.Przedmiotem opisanych w książce oddziaływań pedagogicznych (scenariusze sytuacji edukacyjnych oraz sprawozdania z ich przeprowadzenia) jest aktywność dźwiękowo-muzyczno-ruchowa, językowa i plastyczna dzieci, wywołana przez bodźce kinetyczno-ruchowe, wzrokowe i werbalne. Zabawy i działania twórcze powstały na podstawie książki "Mały Książę".Adresatami publikacji są nauczyciele i studenci kierunków pedagogicznych (specjalności wychowan


praca zbiorowa
Tańce i zabawy dla grupy - książka + CD

Tłumaczenie poradnika austriackich pedagogów zawiera przykłady 12 układów tańców integracyjnych (w tym dwóch polskich - w opracowaniu animatorów KLANZY) oraz 60 zabaw i gier ruchowych. W skład publikacji wchodzi płyta kompaktowa (CD) "Tańce dla grupy" z nagraniami melodii do tańców: Krakowiak, Savila, Carnevalito, Kolo von Srem, Swing w uliczce, Kujawiak, Le Bastringlo, Specknerin, Doudlebska Polka, Biserka, Yah Ribbon, Sally Gardens. Taniec od zawsze towarzyszy człowiekowi. Grupowe wyrażanie określonych uczuć w konkretnej sytuacji - pozwalając na wspólnotę przeżyć - wzmacnia więź międzyludzką. Taniec grupowy sprzyja integracji uczestników, daje możliwość przeżycia przyjemności i radości ze


praca zbiorowa
Tańce i zabawy dla grupy - książka + kaseta

Tłumaczenie poradnika austriackich pedagogów zawiera przykłady 12 układów tańców integracyjnych (w tym dwóch polskich - w opracowaniu animatorów KLANZY) oraz 60 zabaw i gier ruchowych. W skład publikacji wchodzi kaseta magnetofonowa "Tańce dla grupy" z nagraniami melodii do tańców: Krakowiak, Savila, Carnevalito, Kolo von Srem, Swing w uliczce, Kujawiak, Le Bastringlo, Specknerin, Doudlebska Polka, Biserka, Yah Ribbon, Sally Gardens. Taniec od zawsze towarzyszy człowiekowi. Grupowe wyrażanie określonych uczuć w konkretnej sytuacji - pozwalając na wspólnotę przeżyć - wzmacnia więź międzyludzką. Taniec grupowy sprzyja integracji uczestników, daje możliwość przeżycia przyjemności i ra


Leszek Gęca
Tańce integracyjne w pracy z grupą. Część I. Książka + CD

Publikacja zwiera 15 tańców do tradycyjnych melodii różnych narodów m.in.. Polskich, rosyjskich, hawajskiej, japońskiej, włoskiej, żydowskiej, angielskiej. Proste i zarazem ciekawe rozwiązania choreograficzne pozwalaja na naukę tych tańców w grupach wielopokoleniowych. Publikacja zawiera także 3 proste formy muzyczno-ruchowe: zabawy na powitanie, na zapoznanie i na zakończenie.


Leszek Gęca
Tańce integracyjne w pracy z grupą. Część I. Książka + kaseta

Publikacja zwiera 15 tańców do tradycyjnych melodii różnych narodów m.in.. Polskich, rosyjskich, hawajskiej, japońskiej, włoskiej, żydowskiej, angielskiej. Proste i zarazem ciekawe rozwiązania choreograficzne pozwalaja na naukę tych tańców w grupach wielopokoleniowych. Publikacja zawiera także 3 proste formy muzyczno-ruchowe: zabawy na powitanie, na zapoznanie i na zakończenie.


Magdalena Szelc-Mays
Tańce malowane. Podręcznik dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

To pionierski podręcznik do nauczania języka polskiego dla dzieci, który bazuje na zabawie - głównie ruchowo-wokalnych układach tanecznych - aby w ten sposób pomóc w nauczaniu i utrwalaniu nowego słownictwa. Na książkę składają się: teksty piosenek z nutami nagrania na CD muzyki klasycznych tańców polskich z tekstami: polonez, mazur, oberek, kujawiak, krakowiak, śląski trojak (walczyk), taniec góralski, lubelska poleczka wskazówki metodyczne: opis tańca i uwagi choreograficzne (podstawowe figury, kroki) teksty do muzyki kolorowa wyklejka z autentycznymi strojami oraz malowanki do kolorowania dla dzieci słowniczek podstawowych słów z ilustracjami Tańce malowane można wykorzystać na różnym poz


Iwona Biśto, Jolanta Kaszyca
Tańce, pląsy i zabawy przy muzyce dla dzieci w wieku przedszkolnym - książka + CD

W książce przedstawiona jest tematyka związana z zastosowaniem tańców, pląsów i zabaw przy muzyce w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Książka zawiera opisy do dwunastu tańców, pląsów i zabaw przy muzyce oraz zapis nutowy do każdego utworu muzycznego. Do książki dołączona jest płyta CD z melodiami do powyższych działań. Publikacja jest skierowana do nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym. Prezentowane treści można również zastosować w zabawach i pracy z dziećmi w nauczaniu zintegrowanym, w świetlicach, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, podczas organizowania atrakcyjnych zajęć w czasie wolnym.Dodaj swoją recenzję


Detlef Kappert
Tańcząc z dziećmi

Propozycje pracy z dziećmi wykorzystujące trening improwizacji tanecznej, trening odczuwania, trening wrażliwości, trening taneczny oraz symbolikę ciała i obrazy wewnętrzne - propozycje dla nauczycieli.


Szpunar Jacek, Gęca Leszek
Tańczymy razem - książka + kasetaFormy integracyjne i sceniczne tańców narodowych i regionalnych

Skrócony opisNiniejsza publikacja może stanowić materiał pomocniczy przy realizacji programów nauczania muzyki, wychowania fizycznego, nauczania początkowego w szkołach podstawowych oraz placówkach edukacji przedszkolnej i pozaszkolnej.Praca zawiera tańce od najbardziej prostych, łatwych do opanowania przez tańczących w kilka minut, do układów o nieco większym stopniu trudności z możliwością wykorzystania jako formy sceniczne. Wszystki tańce są tak rozwiązane przestrzennie, że mogą być wykonywane przez dowolną liczbę tańczących (opróćz niektórych układów scenicznych), oczywiście z zachowaniem odpowiedniej ilości miejsca do prawidłowego wykonania, zgodnego z muzyką i charakterem tań


Janina Andrychowska
Wesoły Duszek Muzyczny

"Wesoły Duszek Muzyczny", to książeczka, dzięki której dzieci łatwo uczą się w krótkim czasie nazywać nuty na pięciolini i ich nazwami literowymi oraz potrafią zagrać proste melodie.Mali czytelnicy "Wesołego Duszka Muzycznego", dysponując prostymi poleceniami zamieszczonymi w ćwiczeniach oraz wzorem ich prawidłowej realizacji, są w stanie, nawet bez specjalnej pomocy dorosłych, właściwie wykonać ćwiczenia.


Elżbieta Kędzior-Niczyporuk, (red.)
Wprowadzenie do pedagogiki zabawy

Pedagogika zabawy jest nazwą poszukiwań metodycznych, ułatwiających proces uczenia. Nawiązując do teorii psychologii humanistycznej i wyodrębniającego się z niej nurtu pedagogiki postaci (Gestalt), próbuje przełożyć założenia teoretyczne na propozycje sytuacji, w których uczestnik grupy może bez lęku rozwijać swoje najlepsze cechy. Celem pedagogiki zabawy jest dostarczenie kierownikowi grupy rozmaitych pomysłów, umożliwiających mu świadomą, kreatywna, pobudzającą do twórczych rozwiązań pracę z uczestnikami grupy. W opracowaniu zamieszczone są między innymi scenariusze imprez dla grup, sprawdzone praktycznie pomysły działań oraz artykuły o charakterze teoretycznym. Książka adresowana jest do


Ilona Seifert
Wyprawy do krainy fantazji

Dzięki zabawom, które zostały przedstawione w tej książce, można odnaleźć nową drogę wiodącą ku naturze. Ich uczestnicy będą mogli zaczerpnąć z kontaktu z przyrodą przyjemność, pewien rodzaj pozytywnego napięcia, a także spokój i odprężenie. Spacer po lesie stanie się dla dzieci interesującą przygodą, gdy różne leśne duszki poproszą je o pomoc lub gdy na grzbiecie mewy odfruną w daleki świat wolny od trosk dnia codziennego.


Josef Griesbeck
Zabawy dla grup

W książce opisano zabawy sprzyjające poznaniu, się m.in. zawody, zabawy na inteligencję oraz gry wykorzystujące umiejętność pisania. Książka zawiera również krótką pedagogikę zabawy, w której znajdują się wskazówki metodyczne i porady praktyczne.


Hanna Trawińska
Zabawy rozwijające dla małych dzieci

Zabawy ruchowe o charakterze gimnastycznymZabawy umuzykalniające, dydaktyczneKształtowanie mowyZabawy tematycznePlanowanie poszczególnych rodzajów zabaw


pod red. Anny Wasilak
Zabawy z chustą

Opis      Wielu nauczycielom i pedagogom obecnie potrzebne jest "coś", co przyciągnie wzrok dziecka, zainteresuje je i zachęci do działania w grupie. Chusta jest odpowiedzią na tę potrzebę. Trójkątnem kolorowe kawałki lekkiego, ale mocnego materiału, zszyte na kształt dużego koła o średnicy od 3 do 7 m i obszyte mocną taśmą z uchwytami do trzymania, integrują grupę i zachęcają do wspólnych zabaw. Dzięki chuście można lepiej się poznać, sprawdzić wiedzę uczniów albo przeżyć niezwykłą podróż w wyobraźni, gdy staje się statkiem lub balonem. Chusta może też być doskonałą dekoracją wykorzystywaną przy okazji organizowania zabaw. Liczba możliwości jej zastosowania jest n


Reklama



copyright © e-targ.pl